1e week Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Bianca b - WaarBenJij.nu 1e week Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Bianca b - WaarBenJij.nu

1e week Nieuw Zeeland

Door: BB

Blijf op de hoogte en volg Bianca

09 November 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hoi Allemaal, bedankt voor de goede reiswensen!
De 1e week NZ zit er bijna op. De reis hier naar toe is echt best wel lang.
Bijna 3 dagen onderweg. Ik had een stop in Dubai waar ik ook een paar uurtjes kon slapen in een hotel. Dat was wel even lekker. Scheelde ook wel in de jetlag denk ik.
Daar had ik dan ook geen tijd voor want de volgende dag begon de tour. Een groep van 18 mensen uit diverse landen, 4 japaners, stuk of 5 engelsen, Finland, spanje, Zweden, Denemarken, Duitsland, Swtizerland en nog 1 hollandse ook uit utrecht.
Maar 2 jongens een verlegen Japanner en de Zwitserse Mike. Die werd de tweede avond in het Maorikamp benoemd tot onze chief! Was heel leuk daar, ze deden in het bos een soort interactieve voorstelling over hun cultuur en gebruiken. We sliepen daar ook met zijn allen in een grote zaal.
Verder zitten we steeds met een man of 4 in ' dorms' Veel outdoor lokaties, dus al menigmaal midden in de nacht door de buitenlucht naar de wc geweest.
Eerste dag hebben we gekayakd. Best nog wel heftig om een rots heen waar de zee zijn best deed. In combi met de jetlag maakte me dat een beetje misselijk. Heerlijke chocolademelk op het strand gekregen om te bekomen. Die avond was er een gezellig bbq om elkaar wat te leren kennen.
Daarna richting Rotoruro alwaar de mogelijkheid om te raften. aantal watervallen van 3/4 meter maar ook 1 van 7. Hebben wij redelijk overleefd, een andere boot van onze groep ging in zijn geheel om.
Best heftige, actieve dagen al zo.
Dag daarna gingen we naar het Blue duck lodge. Daar proberen ze die zeldzame ducks te helpen. We hebben een stelletje met duckling kunnen zien. Leuke tour gehad in 4 WD's. En stukje kayak, maar vergeleken bij eerder was dit zeer releaxed. Ze hebben hier superveel soorten varens, dus ook het bos was leuk om te zien. Onze slaapplekken waren daar ook , echt lekker buiten. Aantal andere hebben die ochtend nog een skydive gedaan, maar die heb ik even overgeslagen.
Vandaag was een uitputtingsslag! Hoewel mijn verstand al eigelijk wat anders zijn toch mee gegaan met een tocht langs de Tongonaro vulcano.
19 km lang, heel veel klimmen, dan weer wat dalen, langs trapjes, rotsen, vulkaangesteente. En dat alles in een bepaalde tijd omdat de bus er dan weer staat. Gelukkig was ik niet de enige met een belabberde conditie. Bleef al snel met de Duitse Marina op gaan. Mijn god wat duurde dat lang. Eerst steeds omhoog, maar op het laatste best stijle stukken omlaag.
uitzicht was echt supermooi, maar volgende keer toch meer even naar mijn verstand luisteren ook al is het de mooiste 1 daagse track waar mensen van heel de wereld voor komen. Nu dus zeer moeie benen.
Morgen naar Wellington, laatste dag met heel de groep, sommige doen alleen het noordereiland.
Slaap vanavond in best mooie hotelkamer achtige dorm met de Japanse Keori en Aki.
Zo zijn jullie een beetje op de hoogte wat ik allemaal gedaan heb tot nu toe. Best actief toch? Hoop op iets rustigere dagen nu, haha.
Zal volgende keer proberen er een foto bij te zetten, ben het kabeltje effe vergeten.
Tot later.

ps. ik heb nu een NZ mobiel nummer 0223041180, netnummer moet je zelf op zoeken. mijn NL zit er nu niet in dan. Maar dan kan ik wel mail en whatsapp onderweg wat makkelijker doen.


  • 09 November 2012 - 10:05

    Titia Tijmstra:

    Hoi Bianc,
    Sowee, jij bent goed bezig. Wat een actie. Hoop niet dat je dat 2 maanden zo volhoudt ;-)
    Maar klinkt heel goed allemaal. En je begint al allemaal Engelse woorden door het Nederlands heen te schrijven.
    Veel plezier nog, goede reis en tot later!!!
    XXX

    Titia

  • 09 November 2012 - 11:24

    Ingeborg:

    He Bianca,
    Wat ben jij aan een relaxte vakantie begonnen :-)
    Stoer hoor zo actief bezig te zijn, snap dat je nu verlangt naar wat meer rustigere dagen!
    Nog heel veel plezier en geniet ervan. Kijk uit naar je volgende verslag.
    Veel liefs, Ingeborg x

  • 09 November 2012 - 12:39

    Jan En Dini:

    zo bianca, jij bent goed bezig. zat er dik in dat je druk bezig zou zijn.ik heb je bericht op mijn mobiel van skype gelezen en als ik het goed begrijpt zit er zo 'n 10 uur tijdverschil in. zal even kijken wat mel de r online naam is. melanie.both2 of melanie. both 2(dus met spatie bij both en 2) . hier alles verder goed , rustig herfst weer met zo 'n 10 graden. we zullen de comp. s óchtends als we wakker zijn aanzetten, misschien kunnen we dan skypen. nou, geniet er verder van en als je het te druk vindt worden neem je toch gewoon een relax dagje. tot horens/ziens en kusjes van ons. doei

  • 09 November 2012 - 20:47

    Michelle:

    Hoi Bianca,
    Het netnummer is 0064 en ik heb de 0 weggelaten van je nieuwe nummer. Heb je een WhatsApp bericht gestuurd, dus ben benieuwd. Leuk om te lezen dat je al zo sportief bezig geweest bent. Het is overigens wel VAKANTIE, daar hoort ook relaxen bij. Ben benieuwd naar je verdere belevenissen en ik hoop dat we nog kunnen facetimen, zodat ik ook nog even wat van Nieuw Zeeland kan zien.
    Gr. van Michelle en een dikke zoen van Kian.

  • 11 November 2012 - 15:45

    Melanie:

    wauw,stoer en goed bezig maar vergeet zeker niet te chillen!haha.
    Zeker benieuwd naar fotomateriaal.
    Denken aan je ,liefs

  • 11 November 2012 - 19:33

    Doesjka:

    Hee Bianca,

    Zo jij bent lekker voortvarend van start gegaan! Super actief hoor na zo'n lange vlucht. Gelukkig blijven Herinneringen van deze super ervaringen langer bij je dan de vermoeide benen ;-). Maar lekker relaxen komt hopelijk ook snel een keertje op de planning. Heel veel plezier verder!!!
    En nog bedankt voor je kaartje! Heel erg leuk!

    Greetz Doesjka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Heerlijk! 2 maanden op reis door Nieuw Zeeland en Australië! Ik zal jullie hier een beetje op de hoogte houden , als ik tijd heb ; ) groetjes, Bianca

Actief sinds 29 Okt. 2012
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 4223

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

03 November 2012 - 29 December 2012

Nieuw-zeeland, Australië

Landen bezocht: