Port Douglas, Great barrier reef - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Bianca b - WaarBenJij.nu Port Douglas, Great barrier reef - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Bianca b - WaarBenJij.nu

Port Douglas, Great barrier reef

Door: BB

Blijf op de hoogte en volg Bianca

29 November 2012 | Australië, Port Douglas

Hallo,
Dinsdag gedoken, 2 duiken gedaan. Was echt mooi! Veel hele grote vissen ook, verder veel wat we bij Curacao ook zien. Barracuda's , paar kleine haaien, veel parrotfish in verschillende kleuren. Ook wat ander koraal, blauwe dingen ertussen. ook weer wat christmas tree anemonen en de nemo plaatjes. heel schattig.

Gisteren naar Kurunda, kan je heen met een gondel over het regenwoud en terug met een trein door het regenwoud.Mooi om te zien.
Ook nog het dierenparkje met koala's, kangaroes en wombats bezocht en het birdpark. Met veel brutale vogels, papegaaiachtigen die op je komen zitten.

Vandaag even wat dingen regelen en kleine trip naar mossman gorge, ook mooi woud. Even verkoeling zoeken. Het is zo warm! kan er nog niet helemaal aan wennen.
Ben ook steeds om 6 u ur wakker en om 10 uur afgetaaid. Ben gister verhuisd naar global backpackers in het centrum vanuit mijn paradijsje bij de pINk Flamingo. Kan hier 5 nachten slapen voor de prijs van 1 bij flamingo, dus...
Port Douglas is op zich klein plaatsje, Pink Flamingo zat helaas wel 15 minuten wandelen van het centrum. Langs de weg hier naar toe zitten diverse luxe resorts. Het is wat stil voor ze denk ik. Seizoen begint net.
Diverse restaurantje e.d. verder te vinden.
Maandag ook even naar het strand geweest. Zitten kwallen in het water, dus je kan maar in een klein stukje zwemmen wat ze hebben afgeschermd met netten. Verder is het best warm in het zonnetje, dus zo lang blijf je niet liggen ; )

ik had nog wat foto's toegevoegd bij de vorige verhalen. Probeer het zo hier ook nog even.
Jullie de storm overleefd?
Groetjes,
Bianca

• 29 November 2012 - 09:03

Titia Tijmstra:

Hoi,

Jaloersmakend dat het daar zo lekker warm is zeg! Hier wordt het steeds kouder. Ze verwachten binnenkort de eerste sneeuw... Wat een contrast. Wij zijn helemaal in de sinterklaasstemming. Erg leuk met de kids.

Zo te lezen vermaak je je nog steeds prima. Fijn!

Veel plezier verder!

XXX

Titia

• 29 November 2012 - 10:40

Bas Wels:

owwwww Da's het mooiste stukje Australie.... Jaloersmakend!

• 30 November 2012 - 14:30

Jan En Dini:

hallo bianca,
    jij vermaak je wel zo te lezen.leuk dat je gedoken hebt in het great barrier reef, dat kan niet iedereen zeggen. je maak me jaloers hoor. het duiken ging wel goed begrijp ik. we hebben je foto's bekeken en dat ziet er ook leuk uit. hier wordt het wel wat kouder met morgen(zaterdag) wel kans op (plaatselijk)sneeuw .daarna weer iets hogere temperatuur maar toch zo'n 5C graden gemiddeld. afgelopen zondag bij Indy de verjaardag geweest, veel kadootjes dus die was helemaal hyper. ze was s nachts ook nog een beetje ziek geworden(veel snoep en weinig gewoon eten) dus melanie was flink met haar in de weer. de andere dag niet naar school maar dinsdag wel en toen getracteerd aan haar klasgenootjes. woensdag nog naar het speelparadijs in brielle met een paar vriendjes dus die heeft haar verjaardag wel gevierd. morgen gaan we naar jou huis , een beetje post ruimen en zo en de waterstand opnemen. gaan we gelijk ook nog even daar naar het tuin centrum en een beetje shoppen. nou, nog veel plezier daar, we gaan even kijken op de kaart waar je nu bent en waar sydney ligt.(wat is het tijd verschil dan met ons?) tot weder horen en vermaak je verder, xxxx je pa+ma